Practica de control a ANPC-ului, care a stat la baza propunerii de ordin, a evidențiat caracterul repetitiv al unora dintre practicile comerciale înșelătoare ale operatorilor economici, în sensul în care aceștia nu informează consumatorii în mod corect, complet și precis asupra produselor/serviciilor oferite în cadrul campaniilor promoționale derulate, consumatorii fiind astfel duși în eroare.
Ordinul va obliga operatorii economici care dețin stocuri de produse din campaniile promoționale sau vânzările cu prime și care conțin pe etichete informații cu privire la aceste campanii, să solicite acordul ANPC în vederea continuării comercializării acestor produse. După obținerea acordului în condițiile stabilite prin ordin, produsele vizate vor putea fi comercializate doar însoțite de o plachetă eliberată de ANPC care atestă existența acordului. Este important de subliniat faptul că în perioada prelungirii comercializării produselor care au făcut obiectul campaniilor promoționale/vânzărilor cu prime, consumatorii vor beneficia în continuare de premii, operatorii economci având obligația de a le suplimenta pe perioada prelungirii campaniei.
„Nu de puține ori am fost nevoiți să întrerupem campaniile pascale chiar de Crăciun, pentru a nu-l lăsa pe Iepuraș să îl întâlnească pe Moș Crăciun. Acest ordin se înscrie într-o perspectivă managerială nouă a Autorității, având-ul pe consumatorul român în centrul acțiunilor sale, astfel încât interesele economice ale acestuia să fie protejate, iar dezechilibrele existente pe piață să fie remediate. Ordinul va asigura o mai bună informare a consumatorilor în ceea ce privește campaniile promoționale și va elimina practicile comerciale înșelătoare care apar în acest context”, a declarat domnul Horia-Miron Constantinescu, Președinte al ANPC.